måndag 1 februari 2010

Elle-galan

Elle-galan gick av stapeln förra veckan. Vem som vann vad vet jag knappt ännu, jag brukar detaljskåda dessa när tidningen med denna info kommer ut. Däremot har jag utsett några egna "vinnare". Överlag tycker jag att de svenska modefolket hade lyckats fint iår. Jag gillar när folk anstränger sig lite extra och de gör nästan alla på just denna fest. 
Cia Jansson, Elles modechef får högsta betyg, som vanligt. En av de allra coolaste mode-professionella vi har i Sverige. Alltid orginell, snygg, sool och elegant. Dessutom en "doldis" som gör ett grymt jobb på Elle. 
Tre kvinnor som klätt sig personligt, otroligt vackert och intressant. Marina Kereklidou (i Dagmar?), sagolik, skir och alldeles underbar. Evfa Attling i vacker (20tals? 30tals?) klänning som passar henne som handen i handsken, värdigt och elegant. Martina Bonnier i ljuvt vintervitt till svarta detaljer. Feminint och  kvinnligt, detta andas modehistoria och tidlöshet samtidigt.
Camilla Thulin, min idol. Oslagbar i gnistrande blått fodral. Hon vet vem hon är och vad hon bär upp allra bäst, vilken kvinna. Osvikligt elegant. 

Inga kommentarer: