torsdag 11 februari 2010

inte så rosig men med solsken i blick

Varje dag under sommarhalvåret, då det inte är mulet, måste jag dra för gardinerna på ett av fönstren till mitt kontor för annars blir jag bländad och kan inte läsa på skärmen. Idag var första gången sedan i höstas som solen steg så högt att den orkade med att lysa in i mitt rum, i typ 3 minuter innan den försvann bakom ett hustak. Men jag drog inte för, jag lapade i mig all den lilla sol som bjöds, en micro-rast på tre minuter, guld värd.

4 kommentarer:

Linda K sa...

vad långt hår du har! jag blir lite avis...

Gunilla sa...

Jag noterade samma sak vid min arbetsplats i skolan idag! :)

Garderobenmin sa...

LindaK- nähä, det där går jag inte på ;-)
Gunilla - att mitt hår är långt.....?

Gunilla sa...

Där var jag otydlig - så det kan bli. Jag syftade på att solen återvänt... :)