lördag 27 februari 2010

glider

Perfekt dag! Vi är alla lite halvslitna på olika sätt så det har varit skönt med en lugnare takt idag. Kiddet sov till 8:30, jag fick ligga kvar och dra mig ett tag till. Lugn, god frukost med harmonisk unge och rufsig Make. Bad, jag och Kiddet. Sedan en sväng på stan, lite shopping (en Fjällräven-kånken, jo till mig. Måste börja tänka på ryggen.) och god fika på Pour Bon medan Kiddet sov i vagnen. Sedan bokrea för nya böcker till Kiddet. Lagom tills vi skulle dra hem kom ett ganska försiktigt duggregn, bra där, ät upp vintern bara. Vädret lockade fram mina rutiga gummistövlar ur garderoben, köpta på Plantagen (Makens Hunters kan slänga sig i väggen). Kappa fr H&M, med en piffig gammal sidenscarf runt halsen.

Hemma har vi värmt oss med te och mys i soffan (och jag har vilat lääänge på sängen också). Slarvmiddag med räkor och avocado och nu Mello. 
Klänning köpt under förra vändan med bebbe i magen., fr Velvet. Då bodde jag för övrigt i Brighton, gillade mitt jobb men längtade hem. Under klänningen en tröja fr H&M med spets på axlarna.








Märker att jag använt mer smycken på sista tiden, jag är periodare på smycken fast oftast bara ett i taget. Men inte nu alltså, blandar hej vilt. Kul. Just det, läppstiftet och leendet är till lilla Mamma som ligger hemma i norr med Kiddets halsfluss. Eehh, sorry. Krya på dig Mamma!!!
Röda naglar fr Depend, ringen på giftasfingret är min 30-årspresent fr Maken, fr Börjessons Guld och Konsthandel. Runt halsen - ett stenkolshalsband fr Charlston i Haga, fågel fr Arena CPH plus mina vigselringar. I öronen presentpärlor fr Maken, också fr Börjessons.

Hoppas att ni också har en fin kväll. Speciell kram till sjuka Mamma och till vännerna A&N som villa bjuda in men vi var tristingar och bangade.



Inga kommentarer: