måndag 6 juni 2011

dessa dagarna - livet

Vilken livräddare det var med en så lång helg. Vi tömde ut våra sista krafter på en storhandling innan vi drog ut till sommarhuset i onsdagskväll. Som en gåva från ovan somnade kidsen i bilen ut och kunde bäras in och stoppas i säng utan att vakna. Jag gjorde upp eld i öppna spisen och vi serverade oss själva ett kallt glas vitt. Sedan visade det sig att vi skulle fira mors dag lite i efterskott....och kanske även en födelsedag och jul i förskott...hehe. Jag somnade glad.
Dagen efter kom raraste mor och far för umgänge och allmänt mys. Så klart grillade vi, det är ju i det närmaste ett obligatorium.
Jag flaxade runt i mina fin-shorts från H&M, visst är de underbart ljuvliga. För att inte tala om bakgrunden!
Små röda blommor på blekt turkosblå bakgrund, så fina att jag bara vill skutta runt och vara ljuv i dem.
Kiddo har lärt sig att pussas...en smula franskt men ändå.
Allt är ju vackert och alltid detta hav i bakgrunden.
Med mamma åkte vi intill handelsträdgården och köpte en hel massa jord och kobajs....inte så pittoreskt kanske ;-) Men jag gillar att skrota runt i lite romantisk stil där ute, därför är jag lite pittoresk här i en mycket billig blommig trasa fr H&M och hatt fr TopShop-man. Jag och Kiddet har sått i vårt land den här helgen. Rafflande rapporter kommer att följa. Vi har både rädisor, ärtor, bönor och spenat att vänta p, plus lite annat smått och gott.
En stor grej var att jag rensade ut förrådet.....när vi köpte huset ingick allt, alltså allt. Vi rensade inte speciellt mycket i just förråden utan fyllde liksom bara på, bakom våra saker fanns alltså en del okända grejer som Elis en gång stoppat in där. En fin grej som jag hittade och sparade var en badminton-set fr 50-talet. Upp på väggen ska det, verkligen snyggt med gamla sportgrejer. Ser ni att fjäderbollen har riktiga fjädrar.
Som sagt, vackert vackert och alltid havet i bakgrunden. Svärföräldrarna förgyllde ett dygn hos oss och drog sedan vidare norrut.
Kvälls-skrotade i klänning fr Velour och stövlar fr Hunter. Jag, Kate och drottningmodern. Älskar ljuset på berget i bakgrunden, kvälls-sol vid 22:00.
Raraste vännerna kom på övernattning och jag bjöd på en av mina godaste (och snyggaste). Filodegspaj med feta och citron. Ohh the joy! Recept?
Vi åkte även på båtutflykt, kallt till havs, varmt och skönt på fikabryggan. Naturligtvis har jag randig tröja, just denna fr Weekday.
Såklart plockades det otaliga buketter, ingen kan låta bli, helt plötsligt står fem buketter och samsas på bordet.

7 kommentarer:

B sa...

Hej Liten! Lite för lång bloggtorka tycker en trogen supporter, hehehe (men säkert välbehövlig, dina fans är krävande!). Jag kom på vad jag behöver inspiration för: babyoutfit för såna tokvarmochsoliga dagar, har du tips? Såg ut som ni haft en härlig försommarhelg, Kram!

Jenny sa...

Åh, så härligt! Och vackert så det förslår. Nyfiken blir man ju på påsen också... :-)

Birgitta sa...

härligt härligt:)

Gunilla sa...

Underbara bilder från en härlig helg! Recept - ja tack!

Rar vän sa...

Den pajen, den pajen! Och vinet. Recept bör delas ut till alla och envar snarast möjligt. :)

Garderobenmin sa...

B - haha jag vet, svårt bara utan cyber i sommarhuset. Jag lider svårt ska du veta. Bebisoutfits säger du.....jag är ju världens sämsta på barnkläder, handlar bara på Lindex typ. Men mitt bästa plagg för Kiddo nu när det är varmt är en body med korta små ben och kort ärm. Har flera. Blir det lite kallt drar jag på henne ett par strumpor....de går ju oftast att dra över knät ;-)
Jenny - en till klassiker att bocka av på listan, en alldeles underbar sidenscarf, ooh the joy! Bara asken gjorde mig pirrig i magen.
Birgitta - rätt!
Gunilla - balsam för själen. Recept kommer.
rar vän - kram!

Anonym sa...

Så härliga bilder! Kram fru O