onsdag 29 juni 2011

kvinnolunch på Villa Fridhem

Högsommar på bästa sätt idag! Sista jobbdagen, nu har jag SEMESTER! Innan den slog till hann jag både klippa mig och luncha med ett gäng härliga kvinnor, på Villa Fridhem vid havet. Haloumisallad i det gröna. Villa Fridhem är ett gammalt sommarnöje som sedan det byggdes som kärleksgåva till en älskad fru hunnit vara både det ena och det andra. För några år sedan gifte sig ett par bästisar här, bara en sån sak.
Nytoppad i ny topp....ibland kan man ju misstänka att Göteborg smittat av sig på mig....eller så är det Svärfaderns fel ;-) Både topp och shorts fr H&M, skor VOX och väska Palmgrens.
Det är 1800tal och tidigt 1900tal blandat, fint och lite skavt, romantiskt och väldigt mysigt.
Lättare luncher och fika finna att välja på.
På vissa ställen såg det ut som en målning av konstnären Hammershöi.
Orginaltapet fr 1800talet.
Minimalistiska och sparsmakade inredningdetaljer göre sig icke besvär ;-)
Bästisen YF var rasande snygg å härlig i sin blå långklänning och skinnväskan med lång rem.

4 kommentarer:

sofie sa...

wiiie, Grattis till semestern! (:

Anonym sa...

Mysigt! Du tar verkligen vara på guldkornen i Härnta! En annan som har bott i hålan hela livet verkar ha blivit hemmablind, men blev nu inspirerad att besöka både sommarklubb och villa fridhem. Det senare smultronstället är bokat för min brors 40-årsfest senare i sommar. Kommer bli kanoners! Ha en härlig semester nu. Hoppas vi hinner ses nåt! Kram LW

YF sa...

Tanx fina du och grattis till semestern (kan man säga så...?) :) Vi får höras av ang de kommande veckornas planer. Kram!

Garderobenmin sa...

Sofie - tjiho!!!
LW - det är en hobby jag har...att ta till vara på guldkornen. Kram!
YF - man kan gratta ;-)Hörs, kram, L