lördag 18 oktober 2014

Igår var en fin dag och jag är tacksam



På besök i Göteborg, blixtvisit på det enda stället som gör mig nostalgisk i Götet, min gamla arbetsplats Hasselblad. 100% lycka var det att få stå i den verkstan med P1 i bakgrunden, första gången jag fick jobba där monterade och ramade vi Mary Ellen Marks utställlning Twins, har sällan känt mig så på rätt plats. Denna gång bara kramkalas å hur är läget.
Snabbtitt på Ernas lilla jubileumsutställning, en lite längre på blockbustern Vivian Maier. Google her!
Vidare till den allra ljuvligaste lunchen på Atelier, Hotell Pigalles restaurang högst upp i Palacehuset. Som en saga!
Känns nästan oförskämt att kalla detta rum för en toalett...kanske snarare ett damrum där man gör sin toalett.
Och maten. Godaste godaste bouillabaisse!
Så. Himmelskt. Fint.
Efter mat, lite lätt stros och shopp.
På COS tex, kan vara en av världens vackraste butiker. Jag fick, fick å fick, påse. På rea!
Sedan på Artilleriet. Habegäret människor!

Sedan vilade vi oss med champagne på Upper House.
För att sedan vandra hemåt genom en stad som mörknade, hej då Vivian.

Inga kommentarer: