onsdag 9 februari 2011

Erikshjälpen

Jag har fått flera indikationer (minst tre;-) på att ni vill se bilder från vårt hem så jag tänkte att det kan ni ju få. Börjar väldigt litet och enkelt i kväll med mitt senaste second hand fynd. Från Erikshjälpen här i Härnösand, en riktig guldgruva för saker. Porslin, glas mm. Inte alls lika bra på kläder. Billig prissättning, även om den kan vara lite ologisk ibland. Passerar ni Härnösand en tisdag, torsdag el lördag kan det absolut vara värt att ta en sväng hit. På tisdagarna trängs ett gäng obstinata mammor med barnvagnar där...se upp för dem....;-) I tisdags fyndade jag ett gäng fina saker, bland annat ljusstaken i mässing ovan. Helt ljuvlig tycker jag, en fyrklöver där stjälken är handtag. 16 pix! Bredvid står mina antika dalahästar och kikar in, julklapp från Svärisarna.

2 kommentarer:

Anna sa...

Men oj! Jag stod och höll i EXAKT en likadan ljusstake häromdagen på stadsmissionen på Hornsgatan. Men så tänkte jag att jag precis ska packa ihop vårt tillfälliga hem så det kanske var onödigt. Men o vad fin den är! Men där kostade den nog minst 40. Kan nog inte hålla mig från Härnös loppisar när jag kommer dit, mina svägerskor är riktiga loppisrävar också.

Garderobenmin sa...

Sammanträffande! Loppis i Sthlm är något annat än här...även om det finns dyrare ställen här med. blå Porten tex, mer antik än loppis, ganska dyrt men fantastiskt utbud.