tisdag 15 februari 2011

Heja livet!


Jag brukar ju ofta tjata om perspektiv i min blogg, min stora behållning med blogg-världen (förutom ovärderlig ytlig och för mig livsviktig inspiration)är just att jag får perspektiv på saker och ting. Idag tyckte jag lite synd om mig själv som skulle jobba på Kiddets dagis på min lediga dag, att det är så in i bänken kallt och att jag skulle gå från BVC med båda barnen på vagnen. Efter att ha läst artikeln om den lilla superhjälten Ellen som slåss mot jävel-cancern så känner jag mig rätt skämsig över mitt inre gnäll som nu har tystnat med omedelbar verkan. Jag har följt Ellens mammas blogg ett tag, Anna som bloggar här; boxofbarfi.blogspot.com, inte om cancer direkt, mer vardagliga livsnoteringar med ett språk som har en nyans som jag gillar. Hälsa på där vetja, och läs artikeln (http://www.dn.se/nyheter/sverige/ellen-3-kampar-mot-cancern)för inspiration och livsmod. Tänk positiva tankar och gläds över livet....och när ni ändå håller på kan ni ju skänka en slant också.Här; www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Ge-en-gava/

5 kommentarer:

Anna sa...

Tack! Vad fint!

Garderobenmin sa...

Anna - inget att tacka för. Tack själv.

Linda K sa...

självklart med ett skänk :)

Garderobenmin sa...

LindaK - Great! Man kramade allt ungarna lite extra mycket ikväll.

YF sa...

Så sant, så sant....