måndag 14 februari 2011

mentala lyckopiller

Vi har det lite knapert på sömnkontot här hemma just nu, långa vaknätter med Kiddo har gjort oss lite uttröttade. Då är det skönt att veta att det med all säkerhet är en fas, något övergående. När tanken på detta inte riktigt hjälper är det väldigt skönt att ha roliga saker att se fram emot, det bör man alltid ha. Något kul inplanerat som man kan låta tankarna vila vid när man vankar omkring på kalla golv klockan 4 på morgonen. Jag har flera roliga saker som väntar framöver. Närmast en resa till St Petersburg, redan till helgen. Maken ska jobba, jag ska sova och uppleva det extraordinära Eremitaget. Tänk, bara jag och ett av världens främsta och största konstmuseum i en hel dag. Hallå faberge-ägg, här kommer jag! Just nu klurar jag föga förvånande på packning och kläder.... Det ska vara typ -20 i St Petersburg, jag ska både semestra, representera som fru och gå ut och svira, allt på typ två dygn. Pälsen är nog självskriven, både för stilen ;-) och den oslagbara värmen, tror även att mina höga vinröda Whyredstövlar är ett bra val. Rågummisula, fodrade men snygga nog för både restaurang och drinkar. Som sagt, jag klurar vidare...kanske inatt vid 4-tiden. (Hoppas inte.)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad härligt! Hoppas att du/ni får det underbart!

Garderobenmin sa...

Jenny - tack, det hoppas jag med. Ser tom fram emot själva restiden....är i starkt behöv av egen lugn och ro.