söndag 20 februari 2011

om om fanns klådde katta björn

Inte för att jag vill vara någon annan stans, vi kom hem från Ryssland sent i går natt och åkte direkt hem till svärisarna för att krypa ner i sängen och snusa på kidsen, å ljuvliga himmelrike. Men ;-), om jag nu var kvar i en stor stad så skulle jag gärna spendera ett par timmar i den söndagsfina outfiten ovan, skinnkjol och enkel topp plus coola glajer. Säg kanske på en vuxenbrunch i tjusig miljö, med goda blody marys och stimulerande konversation. Men som man säger, om om fanns klådde katta björn. Om är således ej ett alternativ och jag sitter helt nöjd med dagens hand ändå. Vakna med gosiga ungar, lång frukost med svärisar, lite skidor på tv gör alla förutom mig på ett strålande söndagshumör (för mig kvittar det men det är ju trevligt när omgivningen är nöjd), sedan drog vi till stadens slalombacke där Kiddet presterade mycket väl samt vurpade på näsan och bestämt deklarerade att hon minsan aldrig tänkte åka salalom igen.....fast det gick över fort. Nu hänger vi i ett skönt gäng och väntar på att köttgrytan ska kokas till den perfektion vi vant oss vid. Som sagt, jag sitter nöjd.

Ikväll kommer en liten Rysslandsrapport.

Pic; style.com

Inga kommentarer: