söndag 13 mars 2011

Fredagsäventyr

I fredags hade jag och lilla Kiddo en dag för oss själva och vi rände runt som två små virvelvindar på stan. Eter fredagsstädning i lägenheten hoppade vi ur vår pyjamas och drog ut på stan, första stoppet Rådhuset där det firades födelsedag, Härnösands födelsedag. Då bjuds det på kaffe och kaka, man kan träffa politiker och tjänstemän som styr och ställer med vår stad. Jag fick lite Morden i Midsommer-känsla...alltså utan morden. Ni vet, det är ju alltid något jubileum, en medeltidsfestival eller orkidétävling där stadens (byns) högsta ska mingla med folket. Lite så. Jag och Kiddo tyckte iaf att det var riktigt trevligt och ganska kul, tog en titt på konsten, passade på att säga hej till några politiker och fikade god kaka med några pensionärer. Sedan blev det den sedvanliga rundan på stan - blommor, vin och mat till kvällens middag. Vi hade långväga gäster och det var så mysigt så. Ungarna lekte tills de bröt ihop.
Nya långskjortan igen, fr H&M, jag gillar den väldigt mycket. Gamla jeansen fr Acne och gamla känslorna fr DinSko.
Vädret var både strålande och ganska varmt, det räckte med en tunnstickad tröja (samma modell som den svarta jag haft på sista tiden) fr H&M och min Weekday-vintage jacka, väska fr Sandqvist.
Vad är oddsen på att Maken får tillbaka sina Ralph Lauren-glajer tror ni? Sjalen är rysk.

2 kommentarer:

YF sa...

Ahhaa, klockren jämförelse med Midsummer! Snyggon e ni båda två. du o kiddot. Kram!

Garderobenmin sa...

YF - Haha, visst är det! Kram.