torsdag 3 mars 2011

the kids are alright

Vilket toppenbra slut på min dag! En högstadiekonsert på teatern i vår stad. Jag har ju skrivit förut att mitt nya jobb innebär att jag vurmar för all kultur och just denna vecka är det barn och ungdomar som gör kultur för andra barn och ungdomar som står på agendan. Således har jag alltså varit på högstadiekonsert och de var så in i bänken fint och härligt. Vad glad jag är att Kiddet och Kiddo får växa upp i en stad som har en stark musiktradition. Jag hoppas att det jag såg var en glimt av framtiden för oss, tänk de egna kidsen på scen om sisådär 10 år.
Det var så coolt att se kidsen ikväll, så unga, små, men med ett instrument i handen el bakom en mick så fick de pondus, självkänsla. Fint!
Jag hade en ganska ny blus fr H&M som är lite babydollig och väldigt härlig, jeans fr Cheap Monday och kängorna fr DinSko. Makens vintageklocka, mormos gamla guldarmband och min DKNY-klocka runt handleden.

Inga kommentarer: