lördag 5 mars 2011

Hemma hos - sovrum

Vissa har efterlyst lite mer bilder på vår lya här i Härnösand, nu känns det som om det är så klart att det är kul att visa. Först ut sovrummet. Jag älskar lägenhetens dubbeldörrar.
Jag bäddar nästan aldrig med hela överkast, tycker att det är mycket finare när man kan se lakanen. Tavlan ovanför sängen är en bröllopspresent från konstnären och en favorit hemma hos oss.
Jag har askar på sängbordet för allt man behöver vid sängen men inte nödvändigtvis behöver visa upp. Inspirerad av min vän som driver inspirationsbloggen.se så har jag två tulpaner i vasen på sängbordet, två för tvåsamhet..alltså for the looove. Inga solosymboler passar sig här.
En öppen ask att slänga ner smycken i som råkar sitta på när jag kryper ner.
I fönstret står lite kids-gulligheter.
Kiddos säng och Makens herrbetjänt, svart mot allt vitt.
Askar för ordning och reda här med, den gulliga med svampgubben är en lackask som jag köpte på marknaden i St Petersburg
Skåpet stod i sommarhuset när vi köpte det, i sommras målade jag om det och fick några andra, starkare än mig, att släpa hem den till stan. Love it!
Jag är galen och kan inte låta bli att fixa med små detaljer överallt. Här ligger några fina gamla böcker som jag ska pyssla till något fint med, nu är de bara fina i sig. Ser ni jugend-mönstret?
Jag slås ofta av att gröna stjälkar i vatten är nog så fina som blommorna ovanför. Den fantastiske fotografen Lee Friedlander har gjort en underbar bok på det temat föresten.
Från en annan vinkel.

4 kommentarer:

AnnaK sa...

Det ser verkligen inbjudande ut! Super mysigt och snyggt!

Kram

Linda K sa...

vad kul att se! och vad fint ni har det!

Anonym sa...

Lägenheten verkar ju vara helt fantastisk - och mysigt inrett sovrum med massa fina detaljer. Vill se mera : )! Kram fru O

Garderobenmin sa...

AnnaK - Hej! Tack. Ni är inbjudna ;-)
LindaK - Vad bra. Tack!
FruO - Den är fantastisk! Tack! Det kommer mera....;-)