lördag 29 september 2012

igår

Igår svirade jag runt i tillvaron i min roströda gamla klänning igen, då för tiden var den ett mycket snabbt spontanköp eftersom jag blixtsnabbt fick göra mig klar till en middag på fin-lokal. Eftersom den är i ullmix men ändå tunn är den en ultimat höstklänning. Det är bara kragen som jag inte är kompis med hela tiden, men just nu tycks vi vara vänner. Speciellt igår då jag fick ett infall och hängde på mig min tok-rosa sidenbroch fr Acne, som också har bott länge i garderoben min, och såg att det blev en ypperlig färgkrock. För övrigt var det en alldeles perfekt fredag igår, blå himmel, klar luft, storfrukost på jobbet (varje fredag), promenad på lunchen med både korv och höstblommor från torget, en komptimme gjorde dagen lagom lång, pizzan till middag gjorde kvällsdisken lagom liten och oss mycket mätta.
Klänningen kommer fr H&M, kavajen fr Acne och skorna Vagabond.

2 kommentarer: