torsdag 27 september 2012

som äggskal

Just nu har vi ordning. Tvätten är under kontroll, garderoberna i ordning, sängarna renbäddade och skafferiet städat och snyggt. Det är en så ljuvlig känsla, lättare att andas och roligare att komma hem om dagarna. Men, MEN det är så skört....en jäktig kväll eller ett par dagar då bara en förälder är hemma så är cirklarna rubbade och hen får börja om från början. Man jag håller krampaktigt fast i ordningen, lägger duktigt undan kläderna på kvällen, plockar tvätt som en manisk efter kidsen och lägger mina pryttlar på rätt ställe. Detta är, som ni som känner mig vet, en stor bedrift när det gäller mig. Kaos är mitt andra namn....eller som mormor alltid sagt "ja du har ju alltid varit en bohem du..."
Var sak i rätt ask.....vi får väl se hur det ser ut till helgen.

4 kommentarer:

Malin sa...

Det där smyckeskrinet/hyllan skulle jag vilja se en helhetsbild av! Funderar ständigt på hur smycken - dyrbara och billiga - bästa förvaras. Ge oss inspiration!

mis(s)match sa...

Njut av läget och när det väl är kaos igen kan du bläddra tillbaka till dessa fina bilder!

Librarybeth sa...

Kampen är en del av känsla av tillfredsställelse när man segrar!

Anna sa...

I know the feeling o too well!
hang in there!