onsdag 12 september 2012

Nostalgi - Kii

Besökte Umé idag och gick rakt in i nostalgikoma, helt oförberedd på det var jag också. Skulle dit i jobb, inte alls besöka några gamla "hoods". Men så behövde vi lunch innan mötet och hamnade på mitt och gamla student-gängets satmmiscafé. Där, vid hörnbordet vid glasväggen satt vi ju så mången fredag, ivrigt planerande hur helgen skulle bli, vem som skulle vart, vart hen skulle vara innan och vart hen hoppades att gå efter. Under bordet var färgen på trägolvet helt bortnött och jag satt och fåntänkte på att det var nog våra skor som började nöta på färgen där...haha, älska nostalgi. Sedan letade jag reda på Kiis nya lokaler, också nostalgi. Kii är föresten en av mina all time best-affärer. Den höll fortfarande måttet med råge, var ännu snyggare, större och med fantastiskt utbud. Dessutom var flickorna som jobbade så väldigt rara och söta, precis som jag minns att damerna som grundat (och fortfarande äger?) är. Bra dag, både jobb och allt det andra ;-)

4 kommentarer:

Anna sa...

Frida äger och driver fortfarande. Lika bra som alltid. Filippa har ju fortsatt till andra äventyr!

Garderobenmin sa...

Aaha, då vet jag. Heja Frida som är kvar å heja Filippa å käleken!

Librarybeth sa...

På den tiden jag hade vackra Ume som hemort fanns inte Kii.... men jag satt på ett café och gjorde upp planer med mina vänner...!

Anna sa...

Kii's webshopp är den enda jag spanat i och den gillar jag massor!