söndag 30 september 2012

livet är nu

Ok, den här photobooth-bilden tog jag i morse, hade säkert någon smart/kul/intressant sak att förmedla när jag tänkte slänga upp ett inlägg, ser ju tom lite fräsch ut.....sedan kom dagen i mellan och nu sitter jag här, på golvet i min klädkammare, som en ihopknycklad strumpa färdig för smutskorgen....alltså lugn, ingen ko på isen som min gamal chef brukade säga. Det har bara varit fullt upp. Öppet hus på Makens jobb, hur trevligt som helst, sedan var jag sällskap till Kiddet på ett kalas, KUL men pjuh, och nu har tre barn 6-5 och 2 år gamla fullkomligt lekt sönder huset och mig. Vi har turen att ha en bonusunge och ikväll är ett av de fantastiska tillfällen då jag inte behöver bryta leken för att hon ska gå hem, det är översovning på G. Det är därför jag sitter i garderoben....gömmer mig lite innan det är dax för kraftasnträngningen.....barn, nu städar vi, det är tid att borsta tänderna och sova....någon som har lite dunderhonung till den ensamma mamman i traversen? ;-) Jag tackar min lyckliga stjärna att jag hade svärisarnas stöd även idag, annars vete tusan alltså. Svärfar, Svärmor, Mamma, Pappa - I löööv You! Nä, nu kravlar jag mig upp och försöker uppbåda lite pondus, wish med luck!

5 kommentarer:

Anna sa...

gah vad fin du är!
skckar all styrka till dig och familjen.
kram

Garderobenmin sa...

Anna - åh tack, det behövde jag höra idag! ;-D

Librarybeth sa...

Ja, inför "nu städar vi barn" kan man behöva ladda lite, det minns jag.... :D

Stolpskottsdjungeln sa...

Och jädrigt snygg i håret. Idag blev jag också blond!! Jihoo.

mis(s)match sa...

Så vacker du ser ut!