måndag 17 januari 2011

bättre kan jag väl

Igårkväll tänkte jag att i morgon känner jag för att vara piffig, klacka runt och klacka....eeh, ja ni fattar. Men i morse, nja, då hade tröttan mig i ett fast grepp och inspirationen fick jag ingen ordning på. Plockade ihop ngt och kände mig hyfsat nöjd. Men när jag såg det på bild, nä inte är det piffigt iaf. Först tänkte jag strunta i att lägga upp ngn bild av min trista vardags-stass men ångrade mig. Det får bli ett avskräckande exempel, alltså endast för mig själv. Det är liksom inget fel på kläderna i sig, inte alls faktiskt men det blev så platt. Tänk om jag lagt till lite iögonfallande accessoarer, typ ett gäng guldiga grejer runt en handled, eller ett par stora örhängen eller kanske en missmatchad scarf eller varför inte satt upp håret på ett roligare sätt. Ngt som gjort intrycket mindre platt. Gör om gör bättre. Åsså ett litet leende på det kanske. Jag har ju faktiskt kul på jobbet.

5 kommentarer:

B sa...

Tänk på att det är minimalist-vår incoming ;-)

Garderobenmin sa...

B - jag vet....men det får inte bli platt och trist. Minimalistisk klädsel kräver snyggt hår, vacker hy och coola accessoarer.

B sa...

Hahaha!

Gunnel sa...

Nu tycker jag du var onödigt sträng mot dig själv. Jag tyckte att det var snyggt, byxbenens pös över stövletten gör det lilla extra!

Garderobenmin sa...

B - ;-)
Gunnel - tack, det var rart.