torsdag 20 januari 2011

Färg

Kiddo har en rätt besvärlig ögoninfektion just nu och den gör henne lite spattig, således sover hon som en kratta den lilla kråkan. I natt känns det som om vi knappt sov tre timmar, således rätt mör i morse. Tack och lov då att det finns en fin pappa/morfar att ringa in för skjutsning och hämtning av stor tjej till dagis så att trötta lilla mamman slipper släpa vagn och ståbräda i snö. TACK! Jag och Kiddo var föräldra&barnlediga tillsammans idag och mest av allt behövde vi väl sova, båda två. Jag kände emellertid att jag verkligen behövde vara utomhus i dagsljus och den lilla spattiga Kiddo sover avslappnat i vagnen så vi tog oss ut p stan. Appoteket var en viktig anhalt, även blomaffären stod på listan. När man känner sig trött och sliten bör man ha vackra tulpaner hemma, påminna sig om att våren ligger och bidar sin tid under snön. Det känns faktiskt på solen, att det har vänt, den kämpar sig tillbaka även denna gång.
Efter spridda ärenden gick vi på café, jag fick soppa Kiddo fick djungeldessert.
Jag gillar att gå på café själv, nu sov ju Kiddo iof bara en liten stund men jag fick ändå dricka en kopp kaffe och mumsa i mig bloggarnas favoritgotta i form av en pistage och en hallonmacaron.
En tugga pistagemacaron och senaste Damernas, sämre kan man ha det.
En färgglad Kiddo, ser ni föresten att hela inlägget var rätt färgglatt, allt förutom utomhusbilden, där är det fortfarande gnistrande vitt och fint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh vilken gullig liten tjej - eller tjejer föresten missade ju att kommentera fina stora tjejen från inlägget när du inte fick ha din "dagens outfit"-fotografering ifred ; ). Så fina! Kram fru O

Linda K sa...

vilken go liten kiddo!

Garderobenmin sa...

FruO - haha, de är bäst! den stora kan driva mig till vansinne med lillfingret ;-)
LindaK - hon är en fining, ett gott och glatt barn utan tvekan.