fredag 21 januari 2011

innan 7!

Morning! Det är fredag och jag ska precis hoppa in i duschen. Men först en liten kommentar på ngt som jag läste igår. Hotspot som bloggar (och jobbar) på Rodeo gjorde reklam för en ny blogg. Hon avslutade inlägget med att "hon lägger tom upp dagens outfit...nästan en raritet hos modebloggarna these days" Ja kanske hos de största modebloggarna, de (som anser sig vara) kreddiga. Jag anser dem vara utan engagemang och passion, jag anser dem vara trötta och i flera fall pretentiösa. Det är därför vi små pyttebloggare och andra läsare letar nytt och uppskattar de som inte tröttnat på att inspirera. För mig handlar det till 90% om inspiration från vad andra människor har på sig. Undantag finns ju, den strålande LindaK som både klär sig OCH framförallt skriver ypperligt. Men som sagt, det handlar mest om bildinspiration för mig.

5 kommentarer:

Att ha det gott sa...

BBRA sagt

sagt o gjort sa...

Jag håller med!! Har helt slutat läsa bloggarna ur den klungan. Den enda som känns jordad fortfarande är Cecilia Blankens. Kristina Skande har blivit någon superdiva, varför liksom? Ödmjukhet i stora doser vinner längre. Inspiration finns på andra platser.. t ex här! Ha en fin dag! Anna

Gunnel sa...

Så sant! Jag håller fullständigt med. Och förutom inspiration kan bilder ibland påminna om egna garderobsvärmare- vilket i och för sig kan kateogoriseras som inspiration det med. Efter en stunds funderande insåg jag att tröjan i inlägget nedan var bekant för att det ligger en likadan, fast i beige, i min egen garderob. Som jag underligt nog bara använt typ en gång.Den ska letas fram och på! Tack för påminnelsen för den är fin( men framtung, det är sant)demes

Garderobenmin sa...

Sagt och gjort - jag tycker att Rodeogänget är tristast med sin von oben-inställning, synd eftersom de verkligen tar mode på allvar men tycks ha tappat känslan för att det också ska vara kul. Glad att kunna inspirera!
Gunnel - se där! På med tröjan bara ;-)

ANna S sa...

Word!