fredag 4 mars 2011

colour me happy

Båda tjejerna är lite krassliga såldes blev vår fredagsrutin förstörd. Jag var hemma, inne, med kidsen hela dagen. Det är mysigt men väldigt intensivt. När Maken kom hem rusade jag ut på stan för några ärenden i sista stund, uppgradering av hemma-apoteket, några franska tulpaner för att öka helgkänslan hemma, tights och strumbyxor till kidsen och en middaghandling. En språngmars på trettio minuter! Eftersom jag törstar efter färg just idag drog jag på mig magens gula stickade och min rysssjal när jag skulle ut på stan.
Aprikos t-shirt fr H&M, under ett linne i siden..säkert H&M det med, är så gammalt. Byxor fr Monki och kängor DinSko.

Makens tröja fr Ralph Lauren, sjalen i ull fr en marknad i St Petersburg och jackan köpt på Weekday-vintage med av mig påsydd pälskrage.
Jag har varit fin på fötterna även utan skor, i häststrumpor fr Lindex.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Vem kom på något så dumt som att "gult är fult"???

Garderobenmin sa...

Gunilla - eller hur! Hoppas att solen skiner på dig idag!

YF sa...

Gillar verkligen den "slappa" looken med de grå o korallfärgade. Dumt bara att det blir så mycket tyg när någon i min size oxå vill vara "slapp"... :)

Garderobenmin sa...

YF - tack! Men det där sitter bara i skallen vet du. Äger du looken så syns det. Jag tror mest att det handlar om vana.