tisdag 15 mars 2011

pudrig och grå

Alltså stackars de som går med ständig värk. Jag har haft lite ont i några dagar och känner mig knäckt, alltså trött, inte knäckt knäckt. Men det skulle man ju lätt bli om det höll i sig. Det är väldigt uttröttande med värk. Jag har fått en envis elak smärta i ryggen eller egentligen började det som en nackspärr men den ger sig inte riktigt men nog om det, det ger sig, ska sova med voltaren inatt så blir det nog bättre. Det jag egentligen skulle säga var att när man är lite obekväm i kroppen måste kläderna vara sköna rakt igenom. Idag har jag alltså myst runt i mina ny-gamla tantskor, klänning fr Monki, kofta fr H&M-herr och fina vintage-pälsbroschen fr Blå Porten. Jag tycker att det är väldigt fint att ha hud-rosa toner på mig till sotade ögon och blek hy. Lite vinter-fransk. Där kom det igen.
Spridda grejer idag. Lite öppna förskolan, fyndade ett elegant paraply och Snigel som mjukisdjur på Erikshjälpen, lämnade in skor för omsulning (våren kommer sakta men säkert), veckohandlade med hela la familia, sedan pizza och kvällshäng. Nu - säng.
Nighty!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Supersnyggt med puder och grått. Känns vårigt!

Garderobenmin sa...

Jenny - tack!