torsdag 20 maj 2010

en bal på slottet

I kväll skulle jag egentligen vara på "grand opening" i huvudstaden, med dress code å allt. Säkert hur glamoröst och härligt som helst, sånt som jag älskar. Men, jag tog beslutet att inte åka, trots vip-ig inbjudan och lock med både god mat och dryck. Orken finns inte och min barnmorska tycker att jag ska det lite lungt....eller mycket. Så jag tackade nej. Just nu när jag vet att de minglar för fullt känns det lite, men bara lite, surt. Tur att Kiddet var en underbar ängel-unge ikväll och att Maken precis klivit in innan för dörren efter en veckas bortavaro. Hoppas att kollegorna har det underbart och kan berätta roliga (smaskiga) anekdoter för mig sedan. Have fun girls!
Jag överraskade de kollegor som fortfarande var kvar på jobbet idag med en glassfika under vår kastanj på gården. Mycket uppskattat. Ingen grand opening but darn nice ;-)
Igår när jag uppgraderade Kiddets garderob på Lindex högg jag med mig klänningen ovan av bara farten. Fin och på rea dess utom. Skorna är VOX och klockan är Makens.

Inga kommentarer: