lördag 8 maj 2010

Väggar

Igår var jag ute på pressvisning i Pannhuset, ute vid Röda Sten, under Älvsborgsbron. När jag är där så känns det aldrig som om jag är i Göteborg, lite ruffigt och otroligt fint. Jag var där för att titta på konst, både intressant och bra, men jag fastnar alltid för väggarna när jag är där. Årtionden av kludd, grafitti, installationer och annat coolt som gör hela huset hur levande som helst, väggarna har en textur som duger gott som konst alldeles i sig själv. Se bara. Jag gillar att man bara har låtit allt vara som det är, inte vitkalkat bort allt, istället sätter man upp skärmväggar för den nya konsten.
Kludd med färg och kludd med betong på gammalt tegel.
Utsidan är än mer färg-glad.
Allt ligger i skuggan av bron. De har café och resturang och såklart även konstutställningarna. Ett superbra utflyktsmål, speciellt för oss som har ungar med mycket spring i benen.

Inga kommentarer: