onsdag 2 juni 2010

att hålla ihop

Jag älskar att se människor som är äldre än mig vara kära. Det känns fint och hoppfullt. Kärlek all life trough liksom. Sedan om det är med partner nr 1 el 5 kanske spelar mindre roll. (Även om jag rent egoistiskt gillar tanken på en make betydligt bättre än fem.) Hur som helst. Nästan varje morgon när jag går (vaggar) de sista metrarna till jobbet så möter jag oftast ett par. Jag gissar att de är ca 55. De har coola kläder, håller nästan alltid varandra i handen, fnissar och pratar och ser allmänt kära ut. I mitt huvud tänker jag mig att de varit tillsammans länge, har vuxna barn, reser ofta och tycker att det är viktigt att vara fina för varandra. Ungefär så tänker jag om paret ovan också, bilden har jag haft i inspirationsmappen länge länge. Summa summarum, jag tror att det är viktigt att hålla handen då och då, det blir iaf roligare, och även viktigt att vara fina för varandra. Lägga manken till lite ibland, lite extra ansträngning. Japp, det var det.

Ps, kolla föresten in hur snyggt hon matchar sina mörka uppvikta jeans med bruna herr-skor. Mums. Ds
Ps igen, och att hon har bältet lite på sniskan, så at spännet inte är rakt fram. Helt crazy ;-). Fint. Ds

2 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Jag och min gubbe har hängt ihop sedan 1974

Garderobenmin sa...

AHDG - heja er!!! Håller ni handen ibland? Gör du dig fin för honom å han för dig? Leve kärleken!