fredag 25 juni 2010

Midsommar i safariprint

Hälsningar från höga Kusten. Vi har anlänt! Idag har vi firat midsommar på det allra skönaste vis, tillsammans med kära Mor och Far, helt i lugn och ro utan ett enda måste el en enda tid att passa. Jag har tom vilat i nästan tre timmar på raken nu på eftermiddagen. Så lyxigt att det nästan gör ont. Just det, på tal om att vila. Min mobil har liksom lagt av och det kommer att ta några dagar att fixa, jag bör vara nåbar igen i slutet av nästa vecka. Ni som försökt nå mig, ring Maken istället. Förutom en kravlös dag och mycket vila så har vi även byggt midsommarstång och dansat runt den samma, et riktigt generations-verk. Jag, käre Far och Kiddet tillverkade en ypperlig stång. Jag har svansat runt i min skönaste klänning fr H&M Fashion against aids, över en stickat stortröja som också är H&M, sommarstövlarna fr Tretorn är såklart också på, i öronen stora hängen fr Indiska. Slappt och ljuvligt skönt.
Nu ligger Maken i sängen med ett litet pyre på bröstet, jag försöker få nätet att fungera så pass att detta inlägg ska komma upp och Kiddet sover än så länge i sitt rum i egen säng. Peppar peppar. Jag bloggar med en vidunderlig utsikt utanför sovrumsfönstret, visar en annan dag. Nu säng i någon timme iaf innan pyret blir hungrigt.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Fortsätt slappa och njuta! Det är det som är livets guldkant.

scary mary sa...

Hej hej! Försökte ringa dig men fick tips här att din telefon var trasig. Tänkte höra hur allt var med dig men det låter som du har det fint nu...

Har gratulerat maken men inte dig - du försvann liksom i all hast! Grattis till den lilla i alla fall. Hoppas vi ses snart.

Kram
Maria

Garderobenmin sa...

Gunilla - helt rätt!
Maria - mobben är död i ett par dagar. Jag är ok nu, lite sliten bara. Kram.

scary mary sa...

OK, vi får höras på annat vis... Skönt att höra att du är på bättringsvägen.

Haha, du har fått mig att göra något sjukt galet: jag har köpt ett par haremsbyxor! Japp, JAG har köpt ett par brallor av trikå!!! Som inte har någon linning eller styrsel över huvud taget, crazzzzyyy! Tack för inspirationen, nu ska jag bara se om jag kan hitta nåt sätt att använda dem. De funkar faktiskt rätt så bra till nya bikinin om man vill vara lite mer påklätt strandklädd.

Garderobenmin sa...

Mary - Haremsbyxor är som balsam för benen...elelr något annat som beskriver hus sköna de är. Med rätt styling är de dess utom killersnygga. Testa du på stranden först så märker du vad du tycker. Kul att man kan påverka den allra mest bestämda ;-) Kram!