söndag 27 juni 2010

Livet är gott

Vi har spenderat ett dygn med svärföäldrarna på klan-gården, härligt och fullt med folk som vanligt. Kiddet fick leka av sig ordentligt med tremänningen och gulla ordentligt med lilla kusinen, det fick iofs jag med. han var riktigt ljuvlig den där lilla keruben. Jag har skrotat runt i en alldeles förträfflig semesteruniform. Makens (fin)skjorta, mina gamla tights och svärmors fina röda gummistövlar.
Svärfar och Svåger har en syssla som förmodligen kommer att följa dem ett par år framöver, de timmrar ett hus....från fura till färdigt bostadshus liksom. Alltså, Svägerskan timrar hon också, fast kanske inte med exakt samma frenesi....;-) Duktiga är de, beundransvärt engagerade. Hästen har föresten hon mejslat till. Jag vill ha en om de går att beställa....
Nu är vi tillbaka i vårt eget paradis. Imorgon väntar utflykt till stan. Vägning för Kid2 (håll nu tummarna för att hon tjockat på sig), besök på Svärmors jobb och om vi har tur en date med efterlängtade vänner i deras nya kök. Förhoppningsvis avrundas kvällen med fika hos lillebrors fina familj, vi har en underbar liten 2-åring att fira nämligen.
Utanför mina stora fönster ligger havet spegelblankt och himlen är helt ljus och går i rosa. Livet är gott mikna vänner.

6 kommentarer:

Malin Z sa...

Låter fantastiskt!b Vill oxå vara ledig, går in i upplopopsveckan nu.... Hör av er om ni får nån liten minut över när ni är i schtan så kanske vi kan ses en snabbis.
Kramar!

Jenny sa...

Åh, vad härligt att läsa. Hoppas att hon lagt på sig lite Kid2. jag har också lagt på mig lite men det är ingen som blir glad av det (surast blir nog jag;-)) Ser verkligen fram emot att få träffa er senare i sommar. Njut av det goda livet! Kram

AnnaK sa...

Det låter underbart! Nya väggen i stugan blev superfin!

Jag ser fram emot när vi får se den live.

Hälsa resten av familjen, o grattis igen, har ju bara skrivit det till Maken din innan.
Kram

Sara sa...

Underbart att få krama er! Det gav mersmak, vi letar luckor i veckans schema för att få titta ut genom era stora fönster vi med. :)

Sara sa...

Underbart att få krama er! Det gav mersmak, vi letar luckor i veckans schema för att få titta ut genom era stora fönster vi med. :)

Garderobenmin sa...

MalinZ - jag trodde att ni seglade nu?
Jenny - 2565g!
AnnaK - visst blev det bra!
Sara - Det var ett fint fönster va! Och en trevlig kväll.