söndag 24 oktober 2010

på vift i huvudstaden

Jag och Maken har varit på rymmen, ett dygn utan barn i Stockholm. Hotel, de finaste av vänner, god mat, tokrolig fest med både live-karaoke (jag uppträdde med en låt!!!) och disco, sovmorgon och hotelfrukost. Underbart att få vara bara två en stund men det var allt bra skönt att gosa med tjejerna när vi kom hem idag.
Jag reste i tighta brallor med skinnlappar på fr Åhlens, mammas gamla tröja, kängor fr Wera och scarf fr Zara herr.
På bloggarna har jag läst om Wagamama, ett nytt(?) place i Stockholm där man kan äta superb mat. På väg till incheckning på hotellet tog vi vägen om restaurangen och tog med oss take away till rummet. Fantastiska gyoza-dumplings, ååh det vill jag äta hela tiden.
Vår tradition trogen hade vi en halvflaska bubbel i bagaget, perfekt att smutta på när det piffas och doddas. Champagne är gott i alla sorts glas.
Piffad och klar mötte vi upp lite vänner i hotellbaren innan det var dags att hoppa in i taxin och dra på födelsedagskalas. Jag kopierade min egen outfit från några veckor tillbaka, fast med nya skor och leopardklädda ben. Klänningen kommer fr Monki och skorna fr Whyred.
På Story är det fint överallt.
I morse åt vi frukost med en annan kär vän innan det var dax att sova sig hem på tåget. Lite trött är man ju, inte helt van vid fest och sena nätter. Reste hem i samma brallor med skinnlappar, klackar fr Whyred och stor tröja fr Acne.

Inga kommentarer: