söndag 30 december 2012

2012 - kvartal 1

Årets första kvartal stod husrenovering på agendan, vi målade och målade och målade. Överallt revs det och byggdes upp och vi hade ännu inte flyttat in i huset. Livet krävde bekväma kläder (fast jag drömde om pastell och att klä mig i Chai) och jag minns att detta var en stass jag trivdes i.
Under årets första fjärdedel var det inte mycket fest på agendan men bästisens "afternoon tea, early night delight" var ett guldkorn som jag gjorde en copy cat till och hela kvällen stoppades in på livs-minnesbanken.
 En jobb-outfit jag minns att jag trivdes i!
 Feb, flytt från lägenhet till hus och jakten på ljus att fotas i fortsatte i den nya bostaden.

Min rock flaxade och blev välanvänd på utflykter än hit än dit. Var på det stora hela ganska fixerad vid rockar ;-)

I mars började vi se resultat i huset och ljuset letade sig in, jag gillade min nya blå kavaj och började på nytt roligt jobb. Våren kändes lovande.

Som sagt, inte mycket storslagen fest men däremot många middagar både hos oss och andra. Här skulle grannarna gästa oss och jag slog på stort och invigde mina knasiga örhängen fr Marni loves H&M, en av många fina ting jag skaffade mig OCH fick från den kollektionen.

Inga kommentarer: