söndag 2 december 2012

Julkalender - 2a december

December tarvar en julkalender och i år blir det detaljer ur hemmet på min blogg. Lite favoritgrejer blandat med något tips och en och en annan före och efter. 
Först ut är min balettkjols-gardin som jag sydde härom veckan. Behövde ngt slags insynsskydd till garderoben min men ville inte att den skulle stjäla ngt ljus när den inte var fördragen. Det blev Ikeas billigaste gardin i typ tyll. Tror att den kostar 29 kr för två längder. Väl hemma insåg jag att den inte var ngt skydd alls....klura klura klura. Jag vek gardinlängderna tre varv och sydde ihop upp till och klippte isär nertill, voila - en gardin i tre lager. 
Ihopdragen får jag definitivt balettvibbar av den, speciellt med en sidenrosett knuten i midjan.

6 kommentarer:

mis(s)match sa...

Fiffigt!

Anonym sa...

La märke till den i lördags å tänkte att det där var ju en himla söt gardin! Du/ni har ju bara sååå fint hem juh! Som en dröm :) /LW

Garderobenmin sa...

Mis(s)match - visst är det ;-)
LW - tack! och Tack!

Librarybeth sa...

Mycket fint!!

Anna sa...

AJ LAV IT!

Garderobenmin sa...

Libby - Tack!
Anna - TACK ;-D