lördag 8 december 2012

SNÖ

 Det snöar och snöar, stan är vackrare för var dag och snöhögarna högre. Visst, det blir roddigt efter vägaran, tågen går inte och vi skottar flera gånger om dagen men ändå, så vackert.  Vi hade ett ltet gäng aktiviteter inplanerade idag men Kiddo är inte riktigt kry så det blev en innedag. Julstädning tror jag det kallas det vi ägnat åt oss. Nedervåningen är nu fix och färdig och golven doftar såpa, tvättmaskinen har gått varm och vi fick lagad middag hos bästisar som vi kunde ta ett liten sjukling till. Kvällens glöggparty fick dock stryka på foten vilket kändes riktigt trist.
Maken fotade mig påväg in från bilen, snön faller och jag har min nya leo-mössa som jag lovade att visa bättre för ett tag sedan. Gillar den massor. Fr Lindex, passar fint till min kära stora vinterrock fr Erikshjälpen och stövlar fr Whyred. I öronen grönt fr Misst via kotyr.se....as always.

Inga kommentarer: