lördag 9 mars 2013

Anna Norvell - Kramfors konsthall

Three
Jag har mina barndomsbästisar kvar, det är en lyx och inte alla alla förunnat. Idag har jag och min äldsta vän i världen....alltså den jag känt längst ;-) varit på konstutflykt tillsammans med varsin dotter....som är lika gamla. Hur kul som helst! Vi åkte till granstaden Kramfors för att gå på vernissage för Anna Norvells utställning Unnatural Horizons, (bättre bilder via länken!) som hänger fram till den 9e april. Go see!
Utställningen handlar om/undersöker begreppet virtuell verklighet, de olika jagen vi skapar för oss själva där inne och vilka jag som visar mest av vårt sk riktiga jag. Norvell sa en väldigt intressant sak, att många pratar om hur den virtuella världen gör att vi kan vara mer anonyma, men att hon kände i sitt förarbete med utställningen hur varje val hon tog i skapandet av sina virtuella jag (avatarer) avslöjade mer om henne än vad hennes verkliga jag gjorde.
Light
Me, Myself and I

Inga kommentarer: