måndag 18 mars 2013

vårig vinterinspiration

Ja om det är något många av oss önskar att vi hade nu så är det väl kläder som passar vintern och kylan men som ser ut som vår. Det lilla vi kan göra är ju att byta mössa och halsduk från den vinröda, svarta el grå till varianter i mer våriga kulörter, ingen stor investering men nog så humörhöjande på mornarna framöver (veckorna?) som vintern vägrar släppa greppet om oss. Min knallblå kappa gör tricket för mig....dock skulle jag önska att jag hade några av dessa donnors ytterplagg, speciellt flickan ovan i sina ljuva pastelliga aprikosa toner. Fångad av No body knows Marc. Men även vintagestilen hos Clizia nedanför är underbar, stort plus för pälsmuddarna!
Att byta svarta skor och väskor mot bruna är också ett fiffigt knep.....men för vågat för mig än så länge...;.)
Pics; Nobodyknows....., Citizen Couture

4 kommentarer:

mis(s)match sa...

Den persikofärgade jackan finns på rea på HM.com
Jag beställde den i höstas men den åkte tillbaka eftersom armarna var så himla trånga och färgen lite väl söt...

mis(s)match sa...

oops, den fanns visst fram tills igår...

Anonym sa...

Den aprikosa ser verkligen inte fel ut. Hade gärna skyndat på våren med en sådan dock laddar vi istället för snöstorm här nere i Skåne. /Maria

Garderobenmin sa...

Mis(s)match - easy come easy go ;-)
Maria - Ja det va en himla vinter å hålla i sig, vi har metervis med snö kvar ännu....dock ingen storm i antågande tror jag iaf.