måndag 31 maj 2010

antik blus

Dagen efter bröllopet njöt jag av lång frukost med Kiddet och svärföräldrarna medan Maken njöt av sovmorgon. Svärisarna mötte upp med oss i Dalarna för att vara med Kiddet medan vi firade bröllop- Snacka om fint, thanks.
I en antikaffär i Leksand la jag vantarna på en utsökt gammal blus i allra tunnaste linne med infällda spetsar. Det är en folkdräktsblus! Jag ska ha den som en tunn jack-blus, öppen, över linne i sommar. Kunde dock inte låta bli att testa den dagen efter inköp.
Den högt hoppande snubben på bilden är för övrigt min talangfulle dansande svåger.
Kolla! Så fina detaljer.

2 kommentarer:

Jenny sa...

En sån fin blus! Förresten tyckte min sambo att jag såg lite annorlunda ut igår och kommenterade detta -Är det för att du har blus? Man ska aldrig sluta förvånas...

Garderobenmin sa...

jenny - hahaha