söndag 2 maj 2010

Skagen i blåsväder

Kittad i vintage kappa fr Jensen, tights fr H&M, mössa fr Malena&Johanna, märkeslösa solglajer köpta i Aalborg, skor fr DinSko, väska fr Palmgrens. Under kappan synd inte min röda klänning fr H&M
Ett riktigt äventyr, Skagen och den stora sevärdheten Grenen. Två hav som möts, Skagerack och Kattegatt, vågor fr två hav som slår mot varandra och mot en landtunga som sticker ut. Naturligtvis skulle vi dit, helvete (på ren svenska) vad det blåste. Kiddet var inte nöjd, inte jag heller för den delen, inte på tillbaka vägen iaf.
Mäktigt faktiskt, klart man ska checka av det på listan om man nu ändå är i Skagen.
Fortfarande bara vind i ryggen....vet inte hur promenaden tillbaka kommer att kännas. Jag blev inte varm för än morgonen efter. Jag ser lite ut som en kul tant som bara måste ha handväskan med sig överallt.
Efter att vi nära nog frusit ihjäl och samlat ett kilo sand i skorna drog vi in till Skagen för lunch med efterföljande glass. Lunchen var bara ok, glassen var fab. Glass med guff och flöde, dvs kulglass, mjukglass, guff (kockosbollsinnehåll), grädde, sylt och på topen - en kockosboll. ;-) Vem behöver lunch liksom.
1a maj kvällen avslutades med Vintern rasat som allsång, en vacker himmel och kylig kväll.

2 kommentarer:

Intressesmurfen sa...

Å, jag vill också.

Garderobenmin sa...

Intressesmurfen - det är bara att hyra! Vi hyrde genom Sol&Strand i Danmark. Huset ligger utanför Blokkhus.