tisdag 11 maj 2010

solig kväll

Möten och prat dominerar mina dagar. Ett trött Kid mina tidiga kvällar och när hon knoppat in brukar jag hamna framför datorn, bok el tv. Ikväll har jag städad uteplatsen, en helt ljuvlig majkväll med skön sol och sval luft. Aahh, äntligen kan jag andas känns det som...förutom att det är lite trångt inuti så att det faktiskt är en smula svårt att just andas, men ni fattar. Luften är så skön och äntligen är det vår. Nu är uteplatsen vårfejad och komposten har fyllts på med otaliga påsar med komposterbart. Jag är en smula ledbruten och molandet i ryggslutet säger mig att det kanske inte är den allra bästa idé att rensa rabatter med foglossning men det var härligt under tiden. Kanske är jag av en annan åsikt i morgon.....

Jag gillar när växter växer på oväntade ställen och på vägen hem från jobbet såg jag fina små ormbunkar som växer på insidan av kanalmuren. Sånt gör mig glad.
Idag hade jag på mig kavaj och cashmeretröja (egentligen har jag den som klänning, bara inte just nu;-) fr Acne, halsband fr TopShop, jeans fr H&M och skor fr Wera.

1 kommentar:

Malin Z sa...

En solig majdag 2005 satt jag och resnade våra rabatter med värsta foglossningen. Ett par timmar senare gick vattnet och I gjorde entré.... Så kan det gå! :) Fin som vanligt, kram!