onsdag 19 maj 2010

SOMMAR!!!

Sommar är ordet! O my så underbar kväll det har varit, dag också säkert men den har jag ju spenderat inomhus med en drömmande blick ut genom fönstret. I morse kl 6:30 visade termometern +15, då tog jag det vågade beslutet att köra barbent idag, tack och lov för det. Bara tanken på svettig nylon på benen och framförallt över magen får mig att koka över. Nu har jag istället luftat mina vita spiror, underbart. Dock tyckte jag att en bild i motljus lämpade sig bäst när benen permiärluftas. Klänningen som knappt syns kommer fr Weekday, sandalerna DinSko och halsbandet H&M, makens glajer köpta på second hand.
"Vår" magnolia som vi på jobbet promenerar till varje år har just visat sig från sin allra bästa sida. De blommar ju så kort period, det gäller att passa på. Det är så vidunderligt vackert, jag kan inte låta bli att fota, iår heller ;-)

Kolla bara!
Nu ska jag sätta i mig en skål med upphackade jordgubbar, banan och clementin. Jag har godisförbud, har ätit alldeles för mycket av den varan nu när min mage inte tolererat någon form av nyttig mat. Nu tycks jag inte kunna sluta med sockret och det är ju inte bra för vare sig mig eller bebben. Dock är det så för mig att lasternas summa är konstant så får jag inte äta godis så måste jag få andra saker att inmundiga. Annars blir jag en smula tjurig och tycka synd om-ig. Nu alltså fruktsallad deluxe.

2 kommentarer:

Ida sa...

Varma kvällar brukar vara bättre än varma dagar för folk med stora magar.

Garderobenmin sa...

Ida - det stämmer säkert, dock har det varit så mycket kyla och kallt under hela min graviditet att jag välkomnar en värmebölja. Bring it on liksom ;-)