måndag 3 maj 2010

knyckt lista

Snodde den från Linda K, i vanlig ordning.

Det första jag gör på morgonen: Stänger mobillarmet, alt snozar några gånger, sedan kliver upp, oftast med Kid men utan Maken.
Frukost: Äter jag på jobbet vid datorn på vardagarna och länge vid matbordet på helgerna.
Avgudar: hhmmm, svårt. Kan inte svara.
Färg: hhmmm, svårt. Kan inte svara.
Mat: Makens lam-racks, Hello Monkeys hela meny och mycket av min egen mat.
Kamera: Lumix-Leica
Skor: många fina, behöver förvånande nog fler.
Dricker: just nu mest vatten och mjölk. Opreggo gärna champagne, tunga röda viner och krispiga vita.
Beroende: Vackra saker kanske, min unge såklart, åsså Maken.
Semester: Kom just hem fr Danmark. Längtar till sommarens obligatoriska flytt norrut. Sommarhuset genomgår just nu en stor ombyggnad och det kommer att bli fab.
Önskar mig: Rent själviskt nu. Att förlossningen går som den ska och att bebben mår bra. Fler saker med diamanter på. Haha! En riktigt lyxig väska, vill ha en Mulberry, vill.
Borde: Stänga ner nät och jobb-mail och gå och lägga mig.
Vill: Åka till Rom.
Värsta som finns: Att känna sig otillräcklig.
Drink: Som sagt när jag får, bubbel.
Hemlighet: Någon jag känner ska göra något roligt under sensommaren.
Dold talang: Jag är riktigt grym på att slipa, måla och rent allmänt hugga i vid renoveringar och annat byggrelaterat. Jag gillar att hugga ved, vet dock inte om jag är bra på det men jag gillart.
Rädd för: Ondska
Mobil: en LG, räcker det som info
Dålig på: Att göra saker i god tid. Övar mig dock.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag tar hand om stöldgodset. ;)

Garderobenmin sa...

Gunilla - väl bekomme!