söndag 16 maj 2010

Stora grejer

Två stora händelser i vårt lilla liv...eller tvärt om. 1, inte så värst stort egentligen, för någon annan än mig alltså. Kiddet överöstes med pussar sedan hon hittat mina sedan länge borttappade stålbågade glasögon. Som jag har letat helt förgäves, hade faktiskt gett upp och accepterat att de var borta. Men nä då, på baksidan av mitt sidobord vid soffan, bakom några fotoböcker, där låg de. Kiddet är helt logiskt den enda som brukar befinna sig där bakom och döm om min förvåning när hon stack upp huvudet i morse med mina glajer på nosen. Bästa ungen fick många pussar. 2, stort för hela vår lilla familj, lite läskigt också. Vi var på IKEA och Kiddet såg lek-landet och bad att få gå in. Jag förklarade att där är barnen själva, utan mamma och pappa. Jag vill det sa hon, jag törs. Eeeeh, men mamma kanske inte törs.....fast jag fick ju bara bita ihop. Hon travade kaxigt in, vinkade till oss och började leka. Jag och Maken gick på darriga ben med mobilerna krampaktigt i näven, ca 40 min senare ringde det och hon ville bli hämtad. Det hade gått bra (sa hon själv) "tills jag ramlade i bollhavet och ingen kom och räddade mig, då blev jag lite ledsen och ville gå". Vår stora lilla unge.

Nästan klädd i samma helguniform hela tiden. Jacka fr Tenson, kofta fr H&M-herr, tunika fr GinaTricot, tights fr H&M-gravid och skor fr DinSko. På nosen mina nyfunna bågar!

Inga kommentarer: