fredag 10 januari 2014

10 - Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg

Lee Friedlanders bok Stems är en av de vackraste böcker jag sett. Kanske hade Onekligen tänkt sig en skönlitterär bok till denna uppmaning men i min värld är fotoböckerna dominerande så det fick bli denna. Jag älskar böcker klädda med tyg och när det dessutom kombineras med ett fotografi i svartvitt blir det klockrent. Att den äppelgröna färgen Lee valt här (jo jag får skriva Lee...för jag har hängt en av hans utställningar och han är en första klassens sweethart) är en av mina bästa kulörer och nyanser gör inte saken sämre.
SNYGG!!

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Den är inte snygg, den är stilig. Vacker nästan.

Librarybeth sa...

Ja.

Garderobenmin sa...

Visst är den! Så otroligt elegant och stilig!