lördag 18 januari 2014

16 - Kolla! Här är en bild från mitt sovrum

Jag fortsätter med Onekligens januariutmaning, missade i förrgår då man skulle visa en bild från sitt sovrum. Bloggar ikapp det nu och smäller till med inte mindre än fem bilder.
Vi har målat väggarna i sovrummet i mullvadsgrått, den färgen har vi haft i alla våra sovrum genom åren. Jag älskar att sova i en dämpad färgskala, det känns både rofyllt och lyxigt.
När vi renoverade huset innan inflyttning bestämde vi oss för att skapa en vuxensvit, klädkammare, sovrum och badrum i fil. Dämpade färger och mjuka mattor i sovrummet, marockanskt kakel i badrummet och ljust och feminint i min klädkammare. Mitt rummet står en öppenspis, fungerande men ej använd till annat än levande ljus. Framför spisen hade vi en plåtslagare att lägga in ett gnistskydd i mässing.
 Ask och foto-stilleben på spiskransen.
Liten mässingsskulptur av Petter Mozard står och gömmer sig i en av öppenspisens nischer.