torsdag 30 januari 2014

i biblioteket

Jag kan fastna för kombinationer lite var stans...ibland för hur tvättmedelspaketen ser snygga ut ihop bredvid en hög med vikt tvätt...ibland hur förpackningarna står i skafferiet. Ofta är det slumpen som skapar kombinationerna....och sedan kanske jag hjälper dem lite på traven samtidigt som jag hoppas att ingen ser när jag arrangerar tvättmedlen i en snygg kombo. Haha. Bokhyllorna i biblioteket är en annan outsinlig källa till snygga kombinationer, blandade bokryggar kan ju bli så in i bänken snyggt. Som här, en ren slump för att det är böcker som flyttats från två andra ställen och bara fick en tillfällig plats ihop här....men så satt jag i soffan med en kopp kaffe i morse och så såg jag hur ohemult bra min nya Joan Foncuberta-bok passar ihop med Leilas inredningsbok....en helt oväntad kombo till jag såg dem ihop. Låt stå helt enkelt. Så där j´kan det ju vara med kläder också....när man tycker att det inte finns ngt i garderoben är det smart att testa att para ihop det allra mest oväntade el, som man själv tycker, otänkbara.

Inga kommentarer: