fredag 3 januari 2014

2013 - bits and pieces

Året 2013 började på allra bästa sätt med stor fest hemma hos oss, underbar mat och de godaste av vänner. Var gravid, kände mig snygg och körde på snortight klänning fr Monki.
Sedan fortsatte året exemplariskt och perfekt på alla sätt då vi reste till solen med Svärisarna och Makens bror m familj. Min mage var så där perfekt stor och vacker, inte för klumpig, inte svullen utan bara präktigt gravid och kvinnlig. Jag roade mig med att vara lite lyxig bo-ho, gömma mig bakom solglajer och ta långa sköna pauser ensam på vår balkong medan Kiddo sov.

Sedan kom vi hem till en riktig vargavinter, magen var episk, jag bloggade gravid-outfits och januari tog slut.
Februari, minns att jag tyckte att magen var stor, kände mig ganska trött och var orolig för att jag skulle bli havandeskapsförgiftad igen, torts bra värden rakt igenom.

Mars och magen växer, jag försöker med alla medel att hitta kläder som känns intressanta...och som går på, börjar bli rätt sliten och går hem från jobbet. Oh the joy!

April, dagen-B närmar sig och vi (jag och Maken) har svårt att ta in att vi faktiskt kommer att gå tiden ut och att vi klarade oss igenom graviditeten utan att jag blev sjuk. Bilden ovan är en av de få tillfällen i april som jag kände mig lite snygg, annars mest stor.
En av de sista bilderna av magen, en episk mage som varit stor från tidig graviditet med en mkt livlig bebbe i. Sedan kom han, Kisen, med buller och bång och livet kastades helt omkull. Vi (jag mest) drabbades av svår trebarnschock och var rätt omtumlad ett tag.
Första bilden utan magen...el iaf utan bebis i magen...magen var konstigt nog ganska mycket där fortf ;-)
Maj, jag börjar så sakteliga ana mitt riktiga jag långt där inne och att hon kanske skulle komma fram någon gång igen.
Juni, sommaren kom, vi öppnade upp sommarhuset på allvar och livet började bli riktigt gött då jag slutade att amma.

Juli, hatt, Spanien, varmt i sommarsverige, många shorts och bruna ben. Gott liv och trebarnschocken i schack med två lediga föräldrar.
Augusti, vi firade mor min hemma i byn, sommaren fortsatte vara underbar och benen bruna.

September, fortfarande härligt väder men en möjlighet till sjal vilket jag utnytjade så fort det gick. Älskade min leo-sjal, floppsiga kläder och gick på modevisning på Affären.

Oktober kom, smärtsamt vacker och färgsprakande....väldigt lätt att ta äckligt härliga foton med tweedig feeling.
Jag gick slog till på ett riktigt signaturplagg fr Back, gick på premiär i det samma och kom hem med en härlig dansupplevelse och många märkliga kommentarer i bagaget.
Vi snodde också på oss söndagsfint och gick på namngivning för lille S på Sågverket...fortfarande i dne äckligt vackra hösten.
Som sagt, irriterande vacker miljö att fånfota sig i på hösten.
November, julfest, julmarknad, varma tröjor och en vacker sjal från Ryssland ihop med nyvunne kappa fr Minimarket och slutligen även en julbrunch på min favis Sågverket....där det även ryktades att jag ville flytta in.


Rysk
Jag vann en kappa fr Minimarket!
Juligt på Sågverket i Rö

6 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Det var så jag hittade din blogg- jag googlade "gravidoutfits". Gott nytt 2014!

memilla sa...

Fasen vad snygg du är i allt :)

Librarybeth sa...

Vilket fint år! Härliga bilder.

Garderobenmin sa...

The queen of fucking everything - Tur! Gott nytt!!
memilla - å tack så väldigt! ;-D
Libby - Livligt år! Tack! Gott nytt!!

Sara sa...

Fina bilder, och jag måste fråga - VAR har du köpt den där fantastiska mönstrade boho-klänningen?

Garderobenmin sa...

Sara - köpte den på skoj på Indiska, till en maskerad för många år sedan....min bästa semesterklänning! Tunn, mjuk bomull.