lördag 17 april 2010

18 timmar Tranås

Igår em drog vi iväg till Tranås för att besöka våra föredetta gårdsgrannar och goa vänner som hittat drömhuset och flyttat dit. Det blev en ca 18 h tripp. God och mysig middag på kvällen, våra Kids fick leka ihop igen och vi fick en chans att prata ikapp oss. Efter en tidig morgon för mig och för ovanlighetens skull två Kids blev det en härlig storfrukost och sedan långpromenad för att se Tranås.
Söt liten stad med en hel massa charmiga hus och förvånansvärt livligt.
Vi käkade lunch på Siesta(?), stans nya italienska restaurang, god pasta, fin lokal och rolig mosaik på toaletten.
Vi hann även med en promenad genom stadsparken, ta en titt på det anrika badhotellet och som sagt se en hel massa fina kåkar. Efter promenaden däckade både jag och Kiddet i bil påväg tillbaka mot Gbg. Tack rara vänner för "ett nästan dygn" i Tranås.

6 kommentarer:

Jonas sa...

Fint litet resereportage! Tranås kommun borde anställa dig som PR-konsult...

Garderobenmin sa...

Jonas - hehe

Viktoria sa...

Jag håller med! Kul att se stan från någon annans synvinkel. Siesta måste man ju testa.
Vi kanske ska flytta tillbaka Jonas? ;-)

Hoppas vi får träffas snart Linda! Men det blir nog i Götebotg då...
/Viktoria

Garderobenmin sa...

Viktoria - jag vet ett par som gärna vill umgås i så fall. Jag styr upp en blind date ;-)
Nästa vernissage är den 28 maj men det vore ju kul med en träff innan dess. Kanske en middag när du är i stan...och Jonas kan....och min Make befinner sig hemma.... Som sagt, det vore kul att ses snart ;-)

Anonym sa...

Så fina bilder det blev, tack själva för en ert mysiga besök. Vore ju såklart jättebra om fler av era vänner flyttar hit så det finns fler anledningar att dra till Tranås:) Puss Sofia

Garderobenmin sa...

Sofia - Det var toppen! Nästa gång i norrland?