tisdag 13 april 2010

Igår - en kväll utan uppkoppling

Det blev ingen dagens igår, utan nätverk inget bloggande. Större delen av kvällen hade vi inte ens tv.....och Maken var annorstädes. Jaha det var ju livat. Min underhållning för kvällen blev att försöka få ett alldeles för vaket Kid att sova. Hon hade somnat i sandlådan på dagis vid fyra-tiden och var alltså inte alls sugen på att sova vid sin vanliga tid. Det var jag sugen på att hon skulle göra. Fast det är rätt mysigt att ligga och filosofera och mysa med en treåring i sängen, inget att gnälla på liksom. 
På jobbet fick vi två premiärer avklarade igår, lunch i solen på vår bakgård och glasspromenad vid tre-fikat. Vårtecknen hopar sig. Jag vårade mig i min spetsprydda Madickenklänning fr Indiska, bälte med skinnrosett över magen fr H&M, mammas gamla Tenson-jacka och klackar fr Wera.

1 kommentar:

Dorisettan sa...

Ha ha! Att lyckas somna i sandlådan var inte illa! :-D