måndag 19 april 2010

nya bud

Något som det bara är att lära sig när man får barn är att inget blir som man själv planerar. Det är en bra lärdom även när det kommer till opåverkbara saker, som askmoln och ilskna vulkaner. Maken skulle ha flugit tidigt denna morgon men pga av molnet fick han lov att sätta sig i bilen och börja köra igår kväll istället. Trist för honom och oss men inget att göra något åt. Kiddet och jag hade en mysig kväll ihop och jag planerade en hektisk vecka när hon somnat. Men nu är det nya bud, iaf för idag. Kiddet vaknade med hög feber. Jaha, vab är ett faktum och inget att göra något åt. Jag skulle inte valt det men det är bara att gilla läget....el iaf acceptera det.
Nu ska jag kura under täcket med mitt Kid, solen är på väg upp och Clifford är en stor röd hund ;-)

4 kommentarer:

Malin Z sa...

Ibland är det rätt skönt att ha någon/-ra andra som tar över rodret ibland, att allt inte kan vara så helt inplanerat och uppstyrt. S har haft krupp i helgen och min Umeåresa med jobbet över 2 dagar ställdes in, imitt huvud i alla fall. Nu har hon blivit mycket bättre och sovit lungt i natt, så jag åker ändå och T vabbar... Men som sagt, att gilla läget, det är en STOR konst i sig!
Kramar och krya på er,
/M

Garderobenmin sa...

MalinZ - åh lillan, skönr att hon är bättre. Hälsa T och ha det toppen i Umé.

AnnaK sa...

Trist! Säg till om du behöver assistans.

Garderobenmin sa...

AnnaK - Tack, så snällt. Som tur är verkar hon vara mycket bättre än igår, det bir nog dagis på ons. Kram.