fredag 23 april 2010

Fredag med knapp

Skriv, skriv, skriv mest hela dagen. Hastiga ärenden på lunchen, jag var tvungen att speeda ner på stan för att inhandla småpresenterna som vi ska ha i godispåsarna på söndagens kalas. 3 års-kalas för Kiddet! Det ska bli härligt, imorgon genrepar vi på Kiddets kompis kalas. Också kul. Jag pratade med en annan mamma i tjusiga leksaksaffären, hon skulle också ordna kalas i helgen. Med djungeltema. Jaha sa jag, vi har premiär på kalasfronten så vi har inget tema. Ohh, vi har också permiär, sa hon, men jag älskar teman så mycket. Vi ska ha djungelpaaarty för ettåringarna på vårt kalas....... Eehh, ja ha sa jag och dröp av innan hon skulle fatta att min unge var 3!!! och aldrig tidigare haft ett paaaarty, med el utan tema. Haha, jag ser det framför mig, en bunt ettåringar som knappt fattar nått och en massa väldigt entusiastiska föräldrar som surrar som bin kring dem. Fiskedam när man är 1 liksom, hihi. Men mamman tycket väl att det var toppen och då är det ju det. En gång förut har jag skrivit om en person som jag träffat men inte känner och då visade det sig att hon tittade in här på min blogg och gav sig till känna. Så för att vara säker....kära mamma till ettåringen, det är ju verkligen kul att du gillar att hålla kalas och att du har ett Kid som vill firas. Sött och kul. ;-)
Idag har jag känt mig lite fredagselegant i en gammal klänning som jag köpte när jag bodde i Brighton, fr Miss Selfridges, den har en sådan fin knäppning på snedden i halsen. Den gröna knappbrochen döljer en saknad knapp. Jag köper mina knappar hos Knapp Karlssons och använder dem som brocher, billiga och fina smycken. På fötterna samma gamla Wera.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hudfärgat läppstift?

Garderobenmin sa...

Anonym - inget läppstift alls ;-) Hudfärgad mun bara.

hallinbloggar sa...

Så fin du är! Kul idé med knapparna! Knapp Karlssons är en alldeles underbar affär!

Garderobenmin sa...

Hallinbloggar - Tack! Ja visst är det fiffigt, enkelt att få till ngt lite annorlunda.