tisdag 19 april 2011

Brasserie le Rouge

På fredagskvällen väntade ett bord på oss på Le Rouge i Gamla Stan. Vår kusin kockar där och vi har aldrig lyckats pricka in ett besök, för än nu. Det var verkligen helt fantastiskt härligt, både maten och miljön. Vi fick tom smyga efter hovmästaren in i köket och kolla in den aningen hektiska miljön ;-) Kusinen trollade i köket, först landade ostron och bubbel på vårt bord, sedan div förrätter, till exempel, anklever, sniglar och getostqiche. Till varmrätt åt de flesta av oss grillad havsaborre, en av de bästa fiskarna jag ätit och till dessert en uppsjö av godsaker.
Ostron, mitt bästa!
Jag drog på mig spetsblusen fr Lindex och örhängen från Misst.
Allt var rätt, hela stilen på stället menar jag, allt harmonierade. Tom kaffekannan.

Tack bäste kusin!
Jag tror att jag kommer igen om ca en månad.

Inga kommentarer: