måndag 16 december 2013

¨Berätta om¨ LUCKA 16 - berätta om ditt bästa köp

Mitt, vårt, bästa köp är sommarhuset, vårt paradis som vi kom över för typ 5 år sedan. Då vi först tittade på det var det en ledsen och övergiven sportstuga från tidigt 60-tal. Sly överallt, furufest inomhus och all utsikt bortbyggd. Mina visioner sträckte sig till att kasta ut allt fult, några nya väggar och en hel massa vit färg men min käre Make kunde tänka större än så.
För några år sedan bytte stugan skepnad och taket på ena sidan vändes ut och in och vi fick utsikten med stort U. Här lever vi livets glada och hittar välbehövlig lugn och ro. Målar om någon möbelförsöker odla lite, åker på utflykter, lagar massor av mat och hänger på bryggan el i vår härliga bastu.
Tomten är välsignad - det växer karl johan utanför dörren och skuttar man in i skogen bredvid hittar man annat gott där.
 Vi anstränger oss verkligen att fira allt möjligt där ute och vännerna avlöser varandra hela sommrarna.
Jag anstränger mig för att ta pretentiösa snyggo-bilder på bryggan.
Så mycket i sommarhuset har vi gjort själva och det i sig gör huset så mycket viktigare. Älsk på sommarhuset och livet där!

Läs här hos Emily, om Berätta om - kalendern

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Den där sortens kärlek som man kan känna till en plats, ett hus, ett hem. Speciell känsla!