måndag 9 december 2013

¨Berätta om¨ LUCKA 9 - berätta om din stil när du var 15 år

Jag flyttade hemifrån när jag var 15, fyllde 16 senare på hösten. Året var 1992 och i mitt modemedvetande anades grungen. Musikaliskt not so much ;-) Låtsades lyssna på Theraphy men smyglyssnade på Uggla och Orup...typ iaf. Jag köpte mina första kängor med stålhätta det året, levde i blommiga långa klänningar (med farfarströjor under) till kängorna, fick en av farfars avlagda kavajer (farfar var typ 1.90 och jag är 1.52....jag gillade alltså stora kläder redan då ;-) När det var fest hade jag gärna bara en väst till tighta brallor och kängorna.....smycken med fornnordisk look hade jag i mängder (kallevalla stod högst på önskelistan). Över huvud taget var smycken med någon slags symbolik heta, indianernas, samernas, asarnas, budhismen....you name it, I liked it. Ska min stil då trattas ner till ngt så blir det kängorna - som jag älskade de skorna. Önskar att jag hade mina bilder här, då skulle ni få se på snyggt!

Initiativet och drivet kring ¨Berätta om¨ kalendern är Emily Dahls och idag, när jag läste om hennes 15-års still insåg jag åldersskillnaden mellan oss. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt! Gillar västen!